Pırlanta değerinde franchise


Marka bilinirliğinin artması konusunda firmalar için önemli bir adım olan franchise sistemine, kuyumculardan büyük ilgi var. Sektörün önemli firmaları franchise çalışmalarına hız vermiş durumda...

Uzmanlar “pırlanta değerinde” yatırım için iyi araştırma yapmak gerektiğini söylüyor: Firmaların şartları neler, ne kadar sermaye gerekiyor, lokasyon, marka bilinirliği gibi birçok faktör; girişimcinin “kuyumcu terazisinde” tartması gereken ayrıntılardan birkaçı...

Bir yanıyla yatırım aracı olan bir diğer yanıyla da aksesuar dünyasının en önemli vazgeçilmezi altın; ne amaca hizmet edersen etsin geçmişten günümüze gelmiş ve bugün de kendini dünyaya kanıtlamış bir sektör.
Tarih boyunca Anadolu’nun en gözde mesleklerinden olan kuyumculuğun kalbi İstanbul’da Kapalıçarşı’da atıyor. Türkler de bir tutku aracı olan altın, uzun yıllar yatırım amaçlı talep görürken, son yıllarda takı sektöründe meydana gelen yapısal gelişmeler ile geleneksel yatırım aracı olma niteliğinden uzaklaşmaya başlıyor. Altın ve mücevherat üreticilerinin tasarımı keşfetmesiyle başlayan hızlı gelişmeler sonucu sektör sadece Türkiye’de değil tüm dünyada markalarıyla konuşulmayı başlıyor.
Günümüzde altın ve mücevherat tasarımcılığı en itibarlı meslekler arasına girerken firmalar bu tasarımcı ordusunu arkasına alarak her gün çok sayıda model üretiyor. Tanıtım konusunda gösterilen başarı da firmaları daha başarılı kılarken büyük markalar da Ortadoğu ve ABD’de ki ofisleriyle dikkat çekiyor. İç piyasada son derece hızlı bir şekilde gelişen markalaşma, firmalara global rekabet şansı tanıyor.

Franchising önemli
Takı üreticileri marka oluşturma konusunda franchise yönteminin son derece önemli ve gerekli bir adım olduğunu konusunda birleşiyor. Bu çabalar ile tüketicide marka bilincinin gelişmesinin yanı sıra, ürünlerin koleksiyona dönüşmesi, ürünlerin markalarına göre karakterlerinin farklılaşması girişimciler açısından da iyi bir yatırım aracı oluyor. Gülaylar Altın, Altınbaş, Atasay gibi kuyumculuk sektörünün önemli markaları franchising sistemini oluşturarak markalarını yeni girişimcilerle yeni pazarlara taşımaya başladı.
Franchise sistemi ile mağaza sayılarını artırmayı hedefleyen firmalar, markalarının bilinirliğini de artırmayı hedefliyor. Jival, Atasay, Goldaş, Assos ve Altınbaş, Gülaylar, Zen, Ariş gibi firmaların da bu sisteme geçmeye başlamaları ve daha bir çok büyük firmanın franchise sistemine geçiş hazırlığı yapıyor olmaları; bu sistemin önümüzdeki dönemlerde baskın dağıtım sistemi olacağını gösteriyor.
Hele de İtalya’dan sonra dünyanın en büyük mücevher sektörüne sahip iken...

 
sahibim olurmusun