Bayim Olur musun? bir markadır!

Nihat ÇELİK


Bayim Olur musun? Fuarı’na ilk karar verildiğinde, franchising sistemiyle ilgili gözle görülür ele tutulur bir hareketlilik yoktu. Daha sonraki yıllarda Bayim Olur musun?, başarılı bir grafik çizerek yükselişini sürdürdü. Gazetesiyle, Expo Channel televizyonuyla önemli adımlar attı…
Bu günlere geldik…
Her yerde global finans krizinin konuşulduğu bir dönemde, fuarın 6.’sını gerçekleştirdik. Bilindiği üzere 18-21 Aralık tarihleri arasında CNR’de yapılan fuar büyük bir ilgiyle karşılandı.
Medyanın alakası de oldukça yoğundu.
Birçok televizyon kanalında, gazetelerin ilgili sayfalarında fuarın yarattığı sinerjiden bahsedildi. Katılımcı firmalarla görüşüldü, girişimcilere sundukları avantajlar soruldu, fuarın ne kadar faydalı olduğundan bahsedildi. Tabii ki bu durum, katılımcılar açısından olsun, girişimciler için olsun büyük bir memnuniyet yarattı.
Konunun daha iyi anlaşılması için, fuarda yaşadığım bir olayı paylaşmak istiyorum. Malumunuz, fuarın her yıl öne çıkan sektörleri oluyor. Önceki yıl mısırcılar çok yoğundu, bu yıl çiğköfteciler. Neyse konu bu değil.
Olay tekstil sektörüyle ilgili.
Hazırgiyim ve tekstilin merkezleri Osmanbey’den birkaç firma yetkilisi fuara geldi. Çok şaşırdılar tabii. Son yıllarda moda fuarlarında bulamadıkları ilgiyi, iş bağlantılarını bu fuarda bulabilme umuduyla “uğramışlar”. Öve öve bitiremediler... 2009’da yapılacak fuarda yer alma konusunda çok önemli izlenimlere, argümanlarla geri döndüklerini söylediler. Ne kadar sevindirici değil mi! Belki de gelecek yıl Bayim Olur musun? Fuarı’nda hazırgiyim firmaları ağırlıkta olacak!
Çünkü artık devir arzı endam devri değil, iş yapma devri. Büyük paralar dökerek moda fuarlarında kurulan standlar, pahalı mankenler iş yoğunluğu yaratmıyor! Girişimci de “nerede daha iyi fırsatlar bulabilirim?” düşüncesiyle hareket ediyor!
Bayim Olur musun?’nun girişimcinin adresi olması, bu kadar büyük bir ilgiyle karşılaşması bu “iş potansiyeli”nden gizli! Fark her kesin göremediğini önceden görebilme yeteneği…
Doğru zamanda doğru yerde olmak, doğru sonuçlar doğuruyor.
Son Bayim Olur musun? Bu durumu çok açık ortaya koydu.
Gıda sektörüyle anılır hale getirmeye “uğraştığımız” böylesine bir fuarın, bütün sektörlerin kendine yer bulabileceği bir fuar olduğunu gördük. Bence bu Türkiye’nin ekonomisi için de çok önemli bir aktivite. Medyadaki ilgi, alaka da bunu gösteriyor.
Tüm sektörler, haydi Bayim Olur musun?’a…
Çünkü markanızı en iyi; bir başka marka aracılığıyla büyütebilirsiniz!
Girişimcinin adresi Bayim Olur musun? Fuarı’yla…

1 yorum:

Adsız dedi ki...

gerçekten faydalandığım, iş için başvuruda bulunduğum bir portal... Teşekkürler çocuklar...

 
sahibim olurmusun